Saturday, 29 October 2011

Tentang Wanita

hye u all...thanx bukak blog aku lg...
entry kali nie aku share info pasal wanita/perempuan..
sape kat cni wanita??sila angkat hidung tinggi2..haha
ok dah..jatuh..silakan baca entry kat bawah ye..
ops!!!lupe..benda nie aku ade bace kat majalah..

  1. Bila sorg pompuan kata dye cdih tapi x kuarkan airmata pom bkn b'maksud airmata dye dah abis..actually, dye sdg nangis lam hati...(kecuali la dye menipu)
  2. Bila perempuan tak layan lelaki slps lelaki t'sebut sakitkan hatinya, seeloknya bagi perempuan 2 masa tuk tenangkan hati. Baru lah lelaki tersebut blh mtk maaf ataupom mtk diterajang.
  3. Wanita susah nak cari benda yg burok2 lagi hodoh dekat org yg dye syg.
  4. If sorang wanita 2 dah jatuh hati yakni sayang kat sorang laki, dye selalu fikirkan lelaki t'sebut walaupom dye sdg keluar gan lelaki lain.
  5. Bila ade lelaki yg dye suke merenung tajam ke arahnye, wanita t'sebut akan cair...mcm gula2 kapas..nyum2!!
  6. Wanita suke dipuji tapi xtau cara nak time pujian tesebut.
  7. Lelaki yg x sukakan sorg wanita tetapi wanita tersebut suke separuh mati terhadapnye, tolak la cinta wanita 2 dgn lembut..jgn plk menolak dirinye dari tingkat 20..sebab, ade 1 semangat dlm diri wanita yg x diketahui kaum lelaki.
  8. Kalau wanita yg ditolak cintanye spt diatas menjauhkn diri dari lelaki t'sebut, biarkan. Kalau lelaki tersebut masih nak berkawan, cube tegur dye perlahan-lahan.
  9. Wanita suke luahkan ape yg mereka rasa melalui muzik, tulisan, lukisan..dan cara baru..update status kat facebook..
  10. Lelaki jgn sesekali gtau perempuan yg diorg langsung x guna..kalau ade lelaki mcm tu, perempuan dibenarkan melempang lelaki tersebut sesedap hati.
  11. Sikap lelaki yg terlalu serius blh mematikan mood wanita.
  12. Wanita akan berpura-pura jual mahal dan melayan acuh x acuh jika lelaki yg disukainya dalam diam memberi respon positif..padahal, x sampai 10 minit dah hebohkan kat kawan2.
  13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. So, lelaki jgn senyum sebarangan pd wanita.
  14. Jika seorg lelaki sukakan seorg wanita, mulakan dgn persahabatan. Then, barulah kenal gan mendalam.
  15. Jika wanita memberi seribu alasan jika diajak keluar, kemungkinan wanita tersebut tdk berminat terhadap lelaki itu.
  16. Tetapi, jika dlm masa yg sama dye terus menghubungi lelaki tersebut, seharusnye lelaki tu terus berusaha memikat.
  17. Lelaki jgn sesekali mengagak ape yg dirasa oleh wanita. Tanye la sendiri.
  18. Selepas seorg wanita jatuh cinta, dye akan tertanya2, kenapalah aku x jumpe lelaki nie awal2??
  19. Jika lelaki masih x tau cara yg romantik utk memikat perempuan, bolehlah google ye. X pom selak la buku-buku cinta.
  20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yg dicari wanita ialah siapa yg berdiri disebelah buah hatinya. Haa..betol x?
  21. Bagi seorg wanita, ex teman lelaki slalu ade di fikiran tetapi lelaki yg dicintai sekarang selalu ade dihati.
  22. Satu ucapan 'hi' dari lelaki yg dicintai sdh ckup menceriakan hari. Blom lg 'awk chat?', 'dah mkn?', 'rindu la'.
  23. Teman baik shaja yg tau ape yg dirasai seorg wanita.
  24. Wanita benci lelaki yg berbaik dgn mereka semata-mata nak tackle kawan yg paling cantik.
  25. Cinta bg wanita bermaksud kesetiaan, ambik berat, jujur, dan kebahagiaan tanpa kompromi.
  26. Semua wanita mahukan lelaki yg mencintai mereka sepenuh hati.
  27. Airmata ialah senjata bg wanita. Kalau nak berperang boleh la tembak menembak gune airmata jek.
  28. Wanita suke akan surprise. Tapi awas!!!jgn sampai berlaku kematian.
  29. Wanita suke akan lelaki yg ambik berat tentangnye.
  30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
p/s : wallahualam...
          time kasih sudi bace ye kengkawan..




1 comment:

kecikeqa said...

ooo okeyhh...sweet gitu...nt nk share eyh...