Friday 30 September 2011

Semarak Merdeka

hello guysss...how r u??
da lame x mengupdate blog ye..bkn ape, cume rase malas...kemalasan aku tu agak panjang ye menyerang..
aku bknnye ramai follower..maybe xde pom yang nak bace blog hudussss aku nie...
aku berblog pom juz suke2...xde niat nak ade beribu2 follower..

for entri kali nie aku nak share sal celebrate merdeka at my place..event nie aku pilih nak share coz sgt menarik..ok...sgttttttttttttt meriah nokk..and this is my 1st time celeb national day ramai2 ye..



24 September aku bangun pagi lam 6.30 n ciap2..menuju ke tempat org2 kampung berkumpul..aku diberi t-shirt merah bersaiz XXL..haha..sgt lawak..
then, aku bergerak ke tempat perarakan menaiki van...van yg berpagar kat tepi tue ye..n blh jgk disebut lori berpagar..malu???aku x malu la...
sampai kat tempat perarakan ktorg beratur n mula berjalan sehingga ke Jerteh Souq...ramai gilerr org...
pengacara hari tu Jamaliah Romi..
aku x sangka org Besut ramai yg turun ari tue...mungkin sbg menunjukkan sokongan pd Dato' Seri Haji Idris Jusoh yg menganjurkan sambutan nie..yup!!!absolutely aku pom sokong dye..mcm2 anugerah ade pd ari 2...n jgn terkejut Norshahrul Idlan Talaha pom ade dpt anugerah..aku pom baru tau dye org Besut..dan ramai jgk org2 Besut yg berjaya rupenye...ttbe bangga...
then beribu2 org nyanyi lagu patriotik same2..sgt bersemangat...mcm persembahan ade..n paling terhibur persembahan dari unit tentera udara..ade jgk cabutan bertuah..tp aku mmg la x bertuah...dlm beratus2 hadiah 1 pom x dapat..sadis tol..
event abis lam pukul 12 tghri..alhamdulillah..weather agak baik, mendung..sebelum tu sempat jgk aku tgk gajah and kuda yg ditrbang khas dr Thailand..
dah blk tue sume terbaring...letih ye..tapi puas..nie jek yang mampu bg menunjukkan semangat patriotik lam diri aku..dan menunjukkan sokongan penuh pd kerajaan yg ade skrg..ok..kat bawah aku share gambar yg sempat disnap...x byk pom coz busyy...:-)

start perarakan...

barisan JKK Amer Hulu

haa...nie la hasilnye t-shirt XXL..

org nie pnah buat terjunan di Kutub Selatan tau..

geng mase atas lori..haha..

nie plk peserta 4x4...byk gile..

antara ribuan penduduk Besut 
Norshahrul Idlan Talaha

ok...dats all...sorry lau borink...thanx coz luangkan mase bukak blog nie...wassalam...


No comments: